Visceralis terápia javallatai és ellenjavallatai.

A viscerális terápia során a célunk a szervek normál élettani funkcióinak visszaállítása.

Milyen esetekben javasolt a viscerális terápia alkalmazása?

• Nagy hasi, kismedencei műtétek után 12 héttel.
  • mellkasi beavatkozások után
  • szülés után 12 héttel
  • rekesz problémák, rekeszsérv
  • nőgyógyászati kórképek esetében: fájdalmas menstruáció, ovuláció menstruációs zavarok méh és petefészek ciszták endometriózis, adenomiózis, méhsüllyedés, PCOS- policisztás ovárium szindróma,        meddőség- ha a szervi okok ki lettek zárva, gátfájdalom.
  • Vizelet inkontinencia esetében
  • hólyag süllyedés
  • vese süllyedés
  • Belgyógyászati kórképek esetében: gyomor és bél problémák, puffadás, felszívódási zavarok, reflux, székelési zavarok, gyulladásos bélbetegségek (Chron, IBSZ), ételintoleranciák esetében, máj és epe panaszok esetében.
  • asztma
  • COPD
  • bizonytalan eredetű mozgászavarok amikor a mozgásterápia sem segített.

Ellenjavallatok:

• acut gyulladások
  • rosszindulatú, áttétes daganatos megbetegedés
  • várandósság
  • csecsemő, 9 éves kor alatti gyermek
  • nőgyógyászati spirál

Hiperhidrózis

A hiperhidrózis másnéven kóros izzadás, olyan mennyiségű verejtékezéssel járó állapot, amely nem indokolt. Az érintett nem végez fokozott fizikai munkát, nem emelkedett a hőmérséklete, nincs túlöltözve, és a külső hőmérséklet sem indokolja.

A fokozott izzadás lehet generalizált, azaz általános, ami az egész testre kiterjed, és lehet lokális, ilyen esteben csak egy- egy testrészen jelentkezik (tenyér, talp, hónalj, arc.)

Az érintett személy életminőségét jelentősen rontja. Pszichés problémák kialakulásáig is vezethet.

Hiperhidrózis esetében érdemes felkeresni a háziorvost, bőrgyógyászt. A bőrgyógyász szerepe a kórkép esetében elsődleges. Itt törénik meg bizonyos alapbetegségek kizárása és a kórkép súlyosságának besorolása, valamint a terápiás javaslat is.

Kezelése több szintű:

• lokális izzadásgátló készítmények alkalmazása
  • iontoforézis
  • Botulinum toxin beinjektálása
  • orális gyógyszerek alkalmazása (antikolinerg szerek)
  • műtéti eljárás- ETS- edoszkópos thoracalis szipatektómia

Mivel a kórképben jó magam is érintett vagyok, mindig kerestem a lehetőséget a tünetek enyhítésére. A fizioterápiás ismereteim alapján kezdtem el használni a csapvíz iontoforezist, mellyel a lokális hiperhidrózis (kéz láb, hónalj) kezelhető. Rendelőmben ezen kezelési forma vehető igénybe.

A kezelésről röviden:

Előnye, hogy nem jár fájdalommal, nem használ semmilyen kémiai anyagot.

Csapvízzel és elektromos árammal kezel. A verejtékmirigyek szabályozása a vízben található klór és a galvánáram segítségével történik.

Fontos tudni, hogy a kezelés a betegséget nem gyógyítja meg, de a tüneteket enyhíti, megszünteti, mellyel jelentős életminőség javulást eredményez.

A kezelés gyakoriságát tekintve kezdetben heti 3-5 kezelés javasolt. Amikor csökken a verejtékezés a kezelések gyakorisága ritkítható és fenntartó kezelés végezhető.

A kezelés ellenjavallatai:

• bőrbetegségek, hámhiány.
  • lázas betegség
  • fém a kezelendő területen.
  • pacemaker, ICD
  • terhesség
  • polyneuropathia
  • rosszindulatú daganatos elváltozás
  • acut vénagyulladás, trombózis
  • 14 év alatti gyermek

A kezelés ára 5000 Ft/ alkalom. Az első három kezelést egyben kell kifizetni!!!

Készítsd el weboldaladat ingyen!